mandag 10. mai 2010

Portugal september-09

Endelig! Nå får jeg overført bildene fra speilrefleksen igjen. Har i lengere tid slitt med at kamera ikke klarer å overføre bilder til pc. Har dratt til fotobutikk og overført der. Nå har jeg tatt til fornuft og kjøpt en kortleser som kan overføre fra alletyper minnekort. Helt perfekt. Her er litt bilder fra turen til Portugal i september 2009.
Ole og jeg ble med til leiligheta sammen med min Pappa. Storkoste oss hele tiden.
Mine foreldre har ei koselig leilighet på Barra utenfor Aveiro. Det er hvit strand så langt øyet kan se og den er fortsatt preget av at det er lokalbefolkninga og spanskene som bruker den. Så charterturismen er fortsatt bare å finne helt sør i landet.
Tenker du på å ta turen til Portugal? Jeg får ikke nok av landet og anbefaler det på det varmeste.


Har en lei tendens å komme disse store glassene med øl,hvis man ikke kjenner betjeningen...


Slike gamle sykler av forskjellige slag ser vi ofte på moloen. Fiskerene bruker dem til å frakte utstyret sitt med.



Det lille fyrtårnet ytterst på moloen på Praia da Barra.




Ole på en benk rett forran det store fyrtårnet. Deilig å hvile seg med is etter en tur på stranden.


...Nå drømmer jeg om sommer og varme,is og et deilig glass vin etter fin dag i varmen...
Ha en fin kveld.
Klem



3 kommentarer:

  1. åååååå herrrlig!! Kan ikke vente med at vi skal ta turen nedover-mmmm€!!

    Stor klem!

    SvarSlett
  2. Fine bilder Trude:) Her drømmes det også om sol og varme.Sitter under ullpleddet men en varm kopp te akkuran nå.
    Er forkjølt og har mistet stemmen, men vi snakkes når den er tilbake:)

    -Ida

    SvarSlett
  3. du altså! Katti skal vi få se bilda av ditt flotte hjem!!!

    Stor klem!!

    SvarSlett